Χανιά: Για καφέ στο Ενετικό Λιμάνι 🎀


imageΠανέμορφο το παλιό Ενετικό λιμάνι στα Χανιά μας. Βρέθηκα σήμερα εκεί για ένα καφέ και γοητεύτηκα και πάλι σαν να είναι η πρώτη φορά που το επισκέπτομαι. Γεμάτο χρώματα, αρώματα και φως καλωσορίζει πάντα τους επισκέπτες του. Και φυσικά ανεξάντλητη πηγή φωτογραφιών. Αυτές από μένα, είναι μόνο μερικές.. Καλώς ήρθατε!

imageΧίλια καλώς την έφερες, τη συντροφιά μ’ αέρα.
Ήτανε νύχτα κι έφεξε, σκοτάδι κι ήρθε μέρα!

Όλος ο κόσμος απ΄τη μια κι η Κρήτη απ΄την άλλη.
Ω την παντέρμη ζυγαριά, στην Κρήτη γέρνει πάλι.

imageΠέτρες πετώ του φεγγαριού, να γοργοβασιλέψει
μη το θαμπώσει η αγάπη μου, και πάει να μου τη κλέψει!

Πολλές φορές φεγγάρι μου, δε σε καταλαβαίνω
τη μια μου βγαίνεις γελαστό, την άλλη δακρυσμένο.

imageΦεγγάρι τόσα μυστικά, που σου ‘χουνε ‘πωμένα.
Να μη σ’ ακούσω μια φορά, να ξεστομίσεις ένα!

Ο χρόνος με τον έρωτα, ετσακωστήκαν πάλι
ποιος απ’ τους δυο την εζημιά, τη κάνει πιο μεγάλη.

imageΒασιλικό μυρίζει η γης, αρισμαρί και μέντα
άμα θα ‘ρθεις στον ύπνο μου, να πιάσουμε κουβέντα.

imageΠίνω κρασί και δε μεθώ, ρακή και δε με πιάνει
μόνο το μπρούσκο του σεβντά, στην όρεξη με βγάνει!

imageΔε θέλει ο χωρισμός γιατρούς, γιατί πληγές δε κάνει
Καίγεται μέσα η καρδιά, κι όξω καπνούς δε βγάνει.

Πρόβαλλε στο παράθυρο, γυναίκα παινεμένη
να φέξει η ανατολή, που ΄ναι σκοτεινιασμένη!

imageΈσβησε η λάμπα που ‘φεγγε, μα δε τη λογαριάζω
στη λάμψη του προσώπου σου, βελόνα μπελονιάζω.

imageΠαίζω χαρτιά με το σεβντά, με την αγάπη ζάρι
και θα με κάνουνε ως θωρώ, φτωχό και διακονιάρη.

Είναι ζαριά ο έρωτας, κι άμα θα βγει γεμάτη,
τη πιο μεγάλη πληρωμή, σου δίνει, ανάθεμά τη!

imageΉθελα και να κάτεχα, τα χρόνια που περνούνε
ανε ποθαίνουνε κι αυτά, ή πάνε αλλού και ζούνε.

imageΦαίνεται πως περνά καλά, ο άνθρωπος σα ποθάνει
για δεν εγιάγειρε κανείς, παράπονα να κάνει!

Με τα φτερά μου εβγήκανε, πολλά πουλιά στα ύψη
κι έπεσα και δεν έσκυψε, ένα να με ξανοίξει!

imageΜέσα να κλειδωθεί κιανείς, να μη ξαναπορήσει,
θα μπει του χρόνου η φθορά, να τονε καταλύσει.

imageΑυτός που βγαίνει στη κορφή, να τονε δούνε οι άλλοι
φαίνεται ακόμα πιο μικρός, από απόσταση μεγάλη.

Ο άνθρωπος τη μοναξιά, να μη τηνε φοβάται
γιατί ποθαίνει μοναχός, και μοναχός γεννάται.

imageΠέφτει στη λάσπη το χρυσό, κι ό,τι φθορά παθαίνει
παθαίνει κι η καλή φιλιά, στο χρόνο που διαβαίνει!

imageΉθελα νάχω μια φιλιά, καλή και μπιστεμένη
μα σα το εφτάζυμο ψωμί, δύσκολα πετυχαίνει!

Εγώ τον είδα το Θεό, στα λούλουδα που ανθούνε
στσι κοπελιές που παίζουνε, και στσ’ άντρες που γλεντούνε!

imageΧαίρομαι που είμαι Κρητικιά, και όπου βρεθώ το λέω
με μαντινάδες τραγουδώ, με μαντινάδες κλαίω!

imageΜελαχρινή μου κοπελιά ίντα ‘ναι η ομορφιά σου
που σαν τον ήλιο φαίνεσαι, εις στο περπάτημα σου!

Όφου και ίντα θα γενώ, δεν ξέρω ίντα να γράψω
τι μαντινάδα να σου πω, για να σε περιγράψω!

imageΠοιος είδε μέσα στο νερό, ζάχαρη να μη λιώνει
και ποιος σε έχει απέναντι, και δε σε καμαρώνει!

imageΌταν κοιτώ τα μάτια σου, μια θάλασσα αντικρίζω
κι ‘μαι βαρκούλα εγώ μικρή, που μέσα αρμενίζω!

Χαρές δεν έχω μα θα βρω, για να τσι δώσω εσένα
ώστε να ζω να μη τα δω, τα μάθια σου κλαμένα!

imageΑπ’ τη μεριά τσ’ Ανατολής, βγαίνει το φως του κόσμου
κι από τα μάθια σου τα δυο, ο ήλιος ο δικός μου!

imageΑγγέλου έχεις πρόσωπο και μάτια όλο χάρη
ζηλεύει σου ο ουρανός η γη και το φεγγάρι.

Και μόνο το χαμόγελο που ‘χεις στα χείλη φτάνει
τον πιό θλιμμένο άνθρωπο χαρούμενο να κάνει.

imageΦυλλοφτερίζει ο έρωτας στο πεταλούδισμα σου
κι αστέρια τρεμοσβήνουνε μέσα στην αγκαλιά σου.

imageΔεν έχει αξία η ζωή αν δε τη ζείς με πάθος
αν δε ζυγώνεις τ’ όνειρο κι ας ξανακάνεις λάθος.

Ανάμνηση μου όμορφη έλα κι αυτο το βράδυ
στην ερημιά της σκέψης μου ν’ ανταμωθούμε πάλι.

imageΑέρας η αγάπη μου βοριάς που δυναμώνει
σα θύελλα απού περνά κι όλα τα ξεριζώνει.

.
✿•*¨`*•.¸ ✿ღ╯♡ ✽ღ¸ .•´*¨`*•✿

Μαντινάδες της Κρήτης μας.

Φωτογραφίες – ´Ελενα Χαλιβελάκη.

This entry was posted in ΓΕΝΙΚΗ and tagged . Bookmark the permalink.

4 Responses to Χανιά: Για καφέ στο Ενετικό Λιμάνι 🎀

  1. Ο/Η iro λέει:

    Όλα σου υπέροχα γλυκιά Κρητικοπούλα μου!!! Σε ευχαριστούμε που μοιράζεσαι την ομορφιά της καρδιάς σου μαζί μας!!!

    • Ο/Η Έλενα λέει:

      Καλημέρα Ηρώ μου! ´Οταν είναι όλα πανέμορφα, μου αρέσει να μοιράζομαι!
      Με την αγάπη μου πάντα.. ´Ομορφα να περνάς! 🎀

  2. Ο/Η Βιβή λέει:

    Αχ ξεχωριστη μου φίλη τι μου θύμισες, παρόλο πο εχω έρθει τόσες φορές, όσες φωτο καινά δω ή όσες φορές και να έρθω αισθάνομαι το ίδιο όμορφα όπως την πρώτη φορά που είδα τα μέρη αυτά από κοντά! !!!!Ευλογημένη πανέμορφη Κρήτη, σε ευχαριστώ Έλενα που μοιράζεσαι τον όμορφο κόσμο σου! !!!!!!!Φιλιά αγάπης! !!!!!!!

Σχολιάστε!

