Kahlil Gibran: Το τραγούδι της Βροχής και του Λουλουδιού 🌸


imageΤραγούδι της Βροχής. 🌂

Είμ’ ασημένιες κλωστές που ρίχνουν οι θεοί
από τον ουρανό. Κι έπειτα με παίρνει η Φύση
και στολίζει τα λιβάδια και τις κοιλάδες της.

Είμ’ όμορφα μαργαριτάρια, που η κόρη της Αυγής
ξερίζωσε από το στέμμα της Ιστάρ
να ομορφύνει τους κήπους της.

´Οταν κλαίω, γελούν οι λόφοι.
´Οταν ταπεινώνομαι, χαίρονται τα λουλούδια.
´Οταν υποκλίνομαι, όλα πανηγυρίζουν.

Τα λιβάδια κι ο ουρανός είναι εραστές
κι ανάμεσά τους εγώ προξενήτρα.
Σβήνω τη δίψα του ενός
γιαίνω τον πόνο του άλλου.

Η φωνή του κεραυνού αναγγέλλει τον ερχομό μου.
Το ουράνιο τόξο το φευγιό μου.
Είμαι σαν τη γήινη ζωή που αρχίζει
στα πόδια των τρελών στοιχείων και τελειώνει
κάτω απ’ τις ανασηκωμένες φτερούγες του θανάτου.

Αναδύομαι από την καρδιά της θάλασσας
και πετάω με τ’ αγέρι. ´Οταν βλέπω ένα λιβάδι
να με χρειάζεται, κατεβαίνω κι αγκαλιάζω τα λουλούδια
και τα δέντρα με χίλιους τρόπους.

Αγγίζω ανάλαφρα τα παράθυρα
με τ’ απαλά δάχτυλά μου, κι η αναγγελία μου
είναι καλοδεχούμενο τραγούδι. Όλοι τ’ ακούν,
μα μόνο οι ευαίσθητοι καταλαβαίνουν.

Με γεννάει η ζέστη του αέρα, μα
εγώ με τη σειρά μου τη σκοτώνω,
όπως η γυναίκα νικάει τον άντρα με
τη δύναμη που του παίρνει.

Είμαι ο στεναγμός της θάλασσας,
το γέλιο του αγρού,
τα δάκρυα τ’ ουρανού.

´Ετσι και με την αγάπη –
Στενάγματα απ’ τη βαθιά θάλασσα της στοργής,
γέλιο απ’ τον πολύχρωμο αγρό της ψυχής,
δάκρυα απ’ τ’ ατέλειωτο στερέωμα της θύμησης.

imageΤραγούδι του Λουλουδιού. 🌸

Είμαι ένας καλός λόγος που λέει κι επαναλαμβάνει
η φωνή της Φύσης.
Είμαι αστέρι που έπεσε
απ’ τη γαλάζια τέντα στο πράσινο χαλί.
Είμαι κόρη των στοιχείων
με πατέρα το Χειμώνα,
μάνα την Άνοιξη.
Μεγάλωσα στα γόνατα του Καλοκαιριού
κοιμήθηκα στο κρεβάτι του Φθινοπώρου.

Την αυγή ενώνομαι με τ’ αγέρι
ν’ αναγγείλω τον ερχομό της μέρας.
Το βράδι ενώνομαι με τα πουλιά
για να την αποχαιρετήσω.

Οι πεδιάδες είναι στολισμένες
με τα όμορφα χρώματά μου, κι ο αγέρας
ευωδιάζει από το άρωμά μου.

Καθώς αγκαλιάζω τον Ύπνο, τα μάτια
της Νύχτας με προσέχουν,
κι όταν ξυπνάω, βλέπω τον ήλιο,
μοναδικό μάτι της μέρας.

Πίνω δροσιά για κρασί, αφουγκράζομαι
τις φωνές των πουλιών, χορεύω
με το ρυθμικό λίκνισμα της χλόης.

Είμαι το δώρο του εραστή. Είμαι το γαμήλιο στεφάνι.
Είμαι η θύμιση μιάς στιγμής ευτυχίας.
Είμαι το στερνό δώρο των ζωντανών για τους νεκρούς.
Είμαι μέρος της χαράς και μέρος της λύπης.

Μα κοιτάζω ψηλά και βλέπω μόνο το φως.
Ποτέ κάτω δεν κοιτάζω να δω τον ίσκιο μου.
Τούτη τη σοφία πρέπει να μάθει ο άνθρωπος.

🌿
Kahlil Gibran
Από το βιβλίο «Δάκρυα και Γέλιο»
εκδόσεις Μπουκουμάνης.

This entry was posted in ΠΟΙΗΣΗ and tagged . Bookmark the permalink.

3 Responses to Kahlil Gibran: Το τραγούδι της Βροχής και του Λουλουδιού 🌸

  1. Ο/Η Μαρία λέει:

    Εγώ δεν ξέρω, κοίτα, είναι τρομερό το πώς βρέχει.
    Βρέχει όλη την ώρα, έξω πυκνά και γκρίζα, εδώ κόντρα στο μπαλκόνι με σταλαγματιές
    πηχτές και σκληρές, που κάνουν πλαφ και συνθλίβονται σαν γροθιές
    μια μετά την άλλη, τι αηδία.
    Τώρα εμφανίζεται μια σταγονίτσα στο πάνω μέρος στο περβάζι του παραθύρου,
    μένει τρεμάμενη απέναντι στον ουρανό που την κομματιάζει σε χίλιες σβησμένες λάμψεις, μεγαλώνει και ταλαντεύεται, τώρα θα πέσει και δεν πέφτει, ακόμα δεν πέφτει.
    Είναι κολλημένη με όλα της τα νύχια, δεν θέλει να πέσει και φαίνεται πως γατζώνεται με τα δόντια, ενώ της μεγαλώνει η κοιλιά, πια είναι μια σταγονάρα που κρέμεται μεγαλοπρεπής,
    και ξαφνικά, ωπ, να την, πλαφ, διαλύεται, τίποτα, ένας λεκές στο μάρμαρο.
    Μα υπάρχουν κι αυτές που αυτοκτονούν που παραδίνονται αμέσως,
    εμφανίζονται στο περβάζι και την ίδια στιγμή πέφτουν,
    μου φαίνεται ότι βλέπω το τρέμισμα του άλματος, τα ποδαράκια τους
    ν’ απλώνονται και την κραυγή που τις μεθάει σ’ αυτό το τίποτα
    της πτώσης και της εξαφάνισης.
    Θλιβερές σταγόνες, στρογγυλές αθώες σταγόνες.
    Αντίο σταγόνες. Αντίο.

    ****************

    Χούλιο Κορτάσαρ
    – Η Σύνθλιψη των Σταγόνων

  2. Ο/Η Έλενα λέει:

    Μαρία ευχαριστώ πολύ!
    Πανέμορφο απόσπασμα για τις σταγόνες της βροχής! 💖

  3. Ο/Η Μαρία λέει:

Σχολιάστε!

