🌿 🎀 Το «Μπιζουδάκι» στα Χανιά 🎀 🌿


imageΛίγο μετά την πρωτοχρονιά. Βρέθηκα και πάλι στα όμορφα Χανιά, και περιπλανώμενη ένα πρωινό στα γραφικά δρομάκια κοντά στο παλιό λιμάνι, πέρασα από αυτό ιδιαίτερο, ξεχωριστό καφέ, που ανταποκρίνεται απόλυτα στην ονομασία του.. Είναι ένα μπιζουδάκι..ένα κόσμημα πραγματικά..
Διαφορετικό..το αισθάνεσαι μόλις ανοίγεις την πόρτα της εισόδου, και σε κατακλύζει η ζεστασιά, η μυρωδιά της σοκολάτας, του καφέ, της καραμέλας – όλα μαζί – και η πολύ καλά επιλεγμένη μουσική πάντα στη σωστή ένταση… Ιδανικό περιβάλλον γιά συζήτηση και χαλάρωση..ακόμα και για διάβασμα..
Δίνω πάντα σημασία στη λεπτομέρεια, και εντυπωσιάστηκα από το πόσο προσεγμένα ήταν όλα.. Από τον κατάλογο του μενού, μέχρι τα ρεσώ και…το κουτάκι που μου έφεραν τον λογαριασμό..μου θύμησε πολύ παρισινό καφέ στο σύνολό του.. Και η εξυπηρέτηση…..άψογη!!
Μπράβο στους εμπνευστές του, που δημιούργησαν αυτή τη ζεστή και πολύ φιλόξενη γωνιά – κόσμημα, ιδανική γιά ξεκούραση, ψυχική περισσότερο..
Έφυγα καταγοητευμένη. Και παιδιά…..να με περιμένετε…την επόμενη φορά που θα βρεθώ στα Χανιά!

imageimageimageΗ καμπύλη των ματιών σου περικυκλώνει την καρδιά μου,
μ’ ένα γύρο χορού και γλυκύτητας,
του χρόνου φωτοστέφανο, λίκνο νυχτερινό και σίγουρο.
Κι αν όλα όσα έζησα δεν τα γνωρίζω πια,
είναι γιατί τα μάτια σου δε με θωρούσαν πάντα.
Φύλλα ημέρας και δροσιάς αφρός,
καλαμιές στον άνεμο, ευωδιαστά χαμόγελα,
φτερούγες που σκεπάζουν τον κόσμο με φως,
πλοία φορτωμένα ουρανό και θάλασσα
Κυνηγοί θορύβων και πηγές χρωμάτων
αρώματα που αναδύθηκαν απ΄το ατέρμονο γέννημα της χαραυγής
μες στ΄άχυρα των άστρων.
Όπως η μέρα κρέμεται απ΄την αθωότητα,
έτσι κι ο κόσμος όλος κρέμεται απ΄τα αγνά σου μάτια
Και ρέει μες στο βλέμμα τους όλο μου το αίμα.
. . .
Πωλ Ελυάρ – Η καμπύλη των ματιών σου –

imageimageimageimageimageΔεν έχω ανάγκη τα χρήματα
Έχω ανάγκη μόνο από αισθήματα,
από λέξεις, λέξεις σοφά διαλεγμένες,
από άνθη που λέγονται σκέψεις,
από ρόδα που λέγονται παρουσίες,
από όνειρα που ντύνουν τα δέντρα,
από τραγούδια που κάνουν τα αγάλματα να χορεύουν
από αστέρια που ψιθυρίζουν στο αυτί των εραστών.
Έχω ανάγκη από ποίηση,
αυτή τη μαγεία που αλαφρώνει τις λέξεις,
που ξυπνά συγκινήσεις και δημιουργεί νέα χρώματα.
. . .
Alda Merini – Δεν έχω ανάγκη τα χρήματα –

imageimageimageimageimageimageimageimageimageΈβαλε τον καφέ
Στο φλιτζάνι
Έβαλε το γάλα
Στο φλιτζάνι με τον καφέ
Έβαλε τη ζάχαρη
Στον καφέ με το γάλα
Με το κουταλάκι
Ανακάτεψε
Ήπιε τον καφέ με το γάλα
Και ξανάφησε το φλιτζάνι
Χωρίς να μου μιλήσει
Άναψε
Ένα τσιγάρο
Έκανε δαχτυλίδια
Με τον καπνό
Έβαλε τις στάχτες
Στο τασάκι
Χωρίς να μου μιλήσει
Χωρίς να με κοιτάξει
Σηκώθηκε
Έβαλε
Το καπέλο του στο κεφάλι του
Έβαλε
Το αδιάβροχό του
Γιατί έβρεχε
Κι έφυγε
Μέσα στη βροχή
Χωρίς μια κουβέντα
Χωρίς να με κοιτάξει
Και ’γω πήρα
Το κεφάλι μου μέσα στα χέρια
Κι έκλαψα.
. . .
Jacques Prévert – Πρωινό γεύμα –

imageimageimageimageimageimageimageimageΝα κοιμάσαι
με τον ήλιο στο ένα μάτι και με το φεγγάρι στο άλλο
μ’ έναν έρωτα στο στόμα
κι ένα ωραίο πουλί μέσ’ στα μαλλιά
στολισμένη σαν τους κάμπους, σαν τα δάση, σαν τη θάλασσα
στολισμένη και πεντάμορφη σαν το γύρο του κόσμου.

Να φεύγεις και να χάνεσαι
μέσ’ απ’ τους κλώνους των καπνών
και τους καρπούς του ανέμου
πόδια πέτρινα με κάλτσες άμμου
γερά πιασμένη από του ποταμού τους μυώνες
και μιαν έγνοια, τη στερνή, στην καινούρια σου όψη επάνω.
. . .
Πωλ Ελυάρ – Να κοιμάσαι –

image

This entry was posted in ΓΕΝΙΚΗ and tagged . Bookmark the permalink.

6 Responses to 🌿 🎀 Το «Μπιζουδάκι» στα Χανιά 🎀 🌿

  1. Ο/Η Μαρία λέει:

    Τέλεια, υπέροχα όλα! Πραγματικά, ένα κόσμημα! Μπράβο για τις φωτογραφίες Έλενα, και σ’ αυτούς που δημιούργησαν ένα τόσο ζεστό χώρο! ❤

    * * * * *

    Πήγα στην αγορά που πουλούν τα πουλιά
    Κι αγόρασα πουλιά
    Για σένα
    Αγάπη μου

    Πήγα στην αγορά που πουλούν τα λουλούδια
    Κι αγόρασα λουλούδια
    Για σένα
    Αγάπη μου

    Πήγα στην αγορά που πουλούν τα σίδερα
    Κι αγόρασα αλυσίδες
    Βαριές αλυσίδες
    Για σένα
    Αγάπη μου

    Και μετά πήγα στην αγορά που πουλούν τους σκλάβους
    Και σ’ έψαξα
    Μα δε σε βρήκα
    Αγάπη μου

    ……………………

    Jacques Prévert


    • Ο/Η Έλενα λέει:

      Εξαιρετικά Μαρία και τα δύο. Ποίημα και τραγούδι!
      Οπως πάντα οι επιλογές σου υπέροχες!
      Σ’ευχαριστώ πολύ! 🌿 🎀 🌿 🎀 🌿 🎀 🌿

  2. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Ελενα πολύ όμορφη η περιγραφή σου, ευχαριστούμε που μας βάζεις στην Όμορφη Κρητική Κοινωνία, των όμορφων Χανίων, πραγματικά ένα κόσμημα, πολύ όμορφο περιβάλλον, όπου προδιαθέτει τον καθένα, να κάνει τις πιο όμορφες σκέψεις και να έχει τα πιο όμορφα συναισθήματα! !!!!!!Όλο το blog σου είναι κατάθεση ψυχής, μπράβο σου! !!!Σε φιλώ Βιβή Βασιλείου.

    • Ο/Η Έλενα λέει:

      Αγαπημένη μου Βιβή πολύ χαίρομαι που είσαι εδώ..
      Σ’ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Σου στέλνω την αγάπη μου.. 💚
      🎀 🍃 🎀 🍃 🎀 🍃 🎀 🍃 🎀

  3. Ο/Η Μαρία λέει:

    Το Μπιζουδάκι με εμπνέει για γαλλικά τραγούδια! ❤

  4. Ο/Η Έλενα λέει:

    Σ’ ευχαριστώ Μαρία! 💝

    💚 💖

Σχολιάστε!

