Πιό βασανιστικά στη μνήμη επιστρέφουν.. 🌿


Πιό βασανιστικά στη μνήμη επιστρέφουν
τα βλέμματα που γύρισαν αδικαίωτα στη βάση τους.
Οι μορφές των γυναικών που δεν μας δόθηκαν.
Οι έρωτες που κάηκαν στον αέρα
-φιάλες, θαρρείς, υγραερίου-
και σκόρπισαν και χάθηκαν.

Πιό βασανιστικά στη σκέψη επιστρέφουν
τα σώματα που δεν γευτήκαμε,
που από μια παρανόηση ή μια κακή εκτίμηση,
από αδράνεια, φόβο ή αδιαφορία,
δεν τα αγγίξαμε,
δεν κυλιστήκαμε μαζί τους
σε σεντόνια του πόθου.
Τα βλέμματα που βιαστικά προσπεράσαμε,
οι αδικαίωτοι έρωτες, τα ανέγγιχτα σώματα,
μας τυραννούν, απ’ τα κατακτημένα, πιο πολύ…

Παναγιώτης Γούτας 🌿

imageΣαν σώματα ωραία νεκρών που δεν εγέρασαν
και τάκλεισαν, με δάκρυα, σε μαυσωλείο λαμπρό,
με ρόδα στο κεφάλι και στα πόδια γιασεμιά —
έτσ’ η επιθυμίες μοιάζουν που επέρασαν
χωρίς να εκπληρωθούν· χωρίς ν’ αξιωθεί καμιά
της ηδονής μια νύχτα, ή ένα πρωί της φεγγερό.

Καβάφης 🌿

imageΤουλάχιστον με πλάνες ας γελιούμαι τώρα·
την άδεια την ζωή μου να μη νιώθω.

Και ήμουνα τόσες φορές τόσο κοντά.
Και πώς παρέλυσα, και πώς δειλίασα·
γιατί να μείνω με κλειστά τα χείλη·
και μέσα μου να κλαίει η άδεια μου ζωή,
και να μαυροφορούν οι επιθυμίες μου.

Τόσες φορές τόσο κοντά να είμαι
στα μάτια, και στα χείλη τα ερωτικά,
στ’ ονειρεμένο, το αγαπημένο σώμα.
Τόσες φορές τόσο κοντά να είμαι.

Καβάφης 🌿

imageΑν νοσταλγώ, δεν είναι εσάς αγάπες περασμένες
και τις στιγμές τις ευτυχείς μαζί σας που έχω ζήσει.
Τα ρόδα σας τα μάρανα στα χέρια μου και τώρα
μέσα στης μνήμης το παλιό βιβλίο τα’ χω κλείσει.

Μα είναι κάποιες άγνωστες, περαστικές γυναίκες
που μια στιγμή σταυρώνανε το βλέμμα τους μαζί μου.
Τέτοιες που μείναν ο γλυκύς κι ανέφικτος μου πόθος,
ενώ ποιος ξέρει… θ’ άλλαζαν για πάντα τη ζωή μου.

Αν νοσταλγώ δεν είναι εσάς πόλεις όπου έχω ζήσει,
πόλεις που σας εγνώρισα και που σας έχω αφήσει,
μα κείνες ταξιδεύοντας που αντίκρισα ένα βράδυ

(Κι είδα μακριά τα φώτα τους, τ’ άπειρα, να χορεύουν
που ήταν σαν να με φώναζαν, που ήταν σαν να μου γνέφουν)
και που το πλοίο προσπέρασε, πλέοντας στο σκοτάδι.

Κώστας Ουράνης 🌿

This entry was posted in ΓΕΝΙΚΗ and tagged . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε!

