Μιά επίσκεψη στο Παλάτι της Κνωσού.


imageΗ Κνωσός είναι προφανώς μία από τις πιο εντυπωσιακές αρχαιολογικές τοποθεσίες που μπορείτε να επισκεφθείτε στη σημερινή Ελλάδα. Ήταν μια φορά το κέντρο ενός από τους πιο ισχυρούς πολιτισμούς του αρχαίου κόσμου και μέσα από τις ανασκαφές, τη μυθολογία και την ιστορία της μας λέει την ιστορία του λαού της, τους ηγέτες της Θάλασσας: τους Μινωίτες.

Ο πιο διάσημος βασιλιάς της Κρήτης, ο Μίνωας, ήταν αυτός που έδωσε στο σύνολο του πολιτισμού και το όνομα του. Μίνωας μπορεί πράγματι να ήταν πολλοί βασιλιάδες, αλλά η παράδοση θεωρεί ότι ήταν γιος του Δία και ένας μεγάλος ηγέτης, στη ζωή ως το θάνατο του.

image

Μυθολογία: Ο Μίνωας ήταν το παιδί της πριγκίπισσας της Φοινίκης, Ευρώπης, που είχε απαχθεί από τον Δία με τη μορφή ενός ταύρου. Του είχε δοθεί το δικαίωμα να ειναι βασιλιάς και να κάνει όλους τους νόμους απο τον θεϊκό πατέρα του, τον οποίο συμβουλευόταν κάθε εννέα χρόνια. Ο Δίας ήταν έντονα συνδεδεμένος με την Κρήτη, αφού είχε γεννηθεί μεγαλώσει εδώ (στον Ψηλορείτη), και μερικές φορές πιστεύεται ότι ήταν ο πρώτος ηγεμόνας του νησιού . Οι Κρητικοί έχουν ακόμα και τον τάφο του εδώ.

image

Ο Μίνωας ήταν παντρεμένος με την Πασιφάη. Όταν κάποτε ο λαός της Κρήτης αψήφησε το δικαίωμα του στο θρόνο, ο Μίνωας είχε απαντήσει ότι ήταν απόφαση των οι θεών να είναι αυτός ο Βασιλιάς. Ως ένδειξη για αυτό, ο Ποσειδώνας έστειλε ένα ταύρο για να θυσιάσει ο βασιλιάς, αλλά ήταν τόσο όμορφος που ο Μίνωας αποφάσισε να τον κρατήσει, θυσιάζοντας έναν από του δικούς του ταύρους. Αυτό εξόργισε τον θεό της θάλασσας και έκανε την Πασιφάη να ερωτευτεί με το θεϊκό ταύρο, το αποτέλεσμα αυτού του δεσμού έφερε στη ζωή ενα παιδί, το Μινώταυρο.

image

Ο διάσημος αρχιτέκτονας και εφευρέτης Δαίδαλος εργάστηκε για τον Μίνωα. Ο βασιλιάς του ζήτησε να κατασκευάσει ένα λαβύρινθο, στον οποίο θα έκλεινε τον Μινώταυρο που ήταν μισός άνθρωπος και μισός ταύρος.
Ο γιός του Μίνωα Ανδρόγεως είχε πάει στην Αθήνα για να ανταγωνιστεί στους αγώνες εκεί. Κέρδισε, αλλά ο βασιλιάς της Αθήνας έστειλε τον νεαρό για να σκοτώσει ενα ταύρο στο Μαραθώνα. Ο ταύρος όμως σκότωσε τον Ανδρόγεω και όταν το έμαθε ο Μίνωας κήρυξε πόλεμο κατά της Αθήνας. Ο Δίας κατέστρεψε την πόλη, και ο βασιλιάς της αναγκάστηκε να κάνει οτιδήποτε που θα του ζητούσε ο Μίνωας για να γλυτώσει απο τον θυμό του θεού.

image

Ο Μίνωας ζήτησε από τον βασιλιά της Αθήνας επτά νέα κορίτσια και επτά νεαρά αγόρια να στέλνονται στην Κρήτη για να θυσιαστούν στο Μινώταυρο κάθε εννέα χρόνια. Αυτό συνεχίστηκε μέχρι που ο ήρωας Θησέας στάλθηκε ως ένας από τους νέους που έπρεπε να θυσιαστούν. Η κόρη του Μίνωα, η Αριάδνη τον ερωτεύτηκε και μαζί με τον Δαίδαλο τον βοήθησαν να νικήσει και να σκοτώσει τον Μινώταυρο. Μετά από αυτό, ο Θησέας πήρε μαζί του την Αριάδνη στο ταξίδι της επιστροφής για την Αθήνα, αλλά τη άφησε στην Νάξο. Ο Μίνωας τιμώρησε τον Δαίδαλο και τον γιό του Ίκαρο κλείνοντας τους στο λαβύρινθο όπου αργότερα δραπέτευσαν με τα φτερά που είχε φτιάξει ο Δαίδαλος.

image

Η διαφυγή του Δαίδαλου απο την Κρήτη είναι μία από τις πιο γνωστές ιστορίες της ελληνικής μυθολογίας. Έκανε φτερά για τον εαυτό του και το γιό του με κερί και φτερά πουλιών και έτσι πέταξαν προς την ελευθερία. Παρά τις προειδοποιήσεις όμως του πατέρα του, ο Ίκαρος πέταξε πολύ κοντά στον ήλιο και το κερί με το οποίο ήταν κολλημένα τα φτερά του έλιωσε, και ο Ίκαρος έπεσε και πνίγηκε στη θάλασσα, που από τότε πήρε την ονομασία του το Ικάριο πέλαγος.
Ο Δαίδαλος έφτασε στη Σικελία και βρήκε καταφύγιο στην αυλή του βασιλιά Κόκαλου. Ο Μίνωας έβαλε στόχο να κυνηγήσετε τον Δαίδαλο, αλλά όταν έφθασε στη Σικελία, σκοτώθηκε από τις κόρες του βασιλιά Κόκαλου. Μετά το θάνατο του ο Μίνωας έγινε ένας από τους άρχοντες του Αδη.

image

Ιστορία: Αν και δεν γνωρίζουμε ακριβώς τι ήταν η Κνωσός, παραδοσιακά ονομάζεται «Παλάτι». Οι ανασκαφές έδειξαν ότι υπήρχε οικισμός εδώ στην 8η χιλιετία π.Χ., ίσως και πριν, και ότι ένα παλάτι βρισκόταν ήδη εδώ από την 4η χιλιετία π.Χ..

image

Τα θεμέλια πολλών παλατιών έχουν βρεθεί εδώ, και τα περισσότερα από αυτά που βλέπουμε σήμερα ανήκουν στο χρονικό διάστημα μεταξύ 16ου – 14ου αιώνα πΧ. Έχει και αργότερες κατασκευές μετά το τέλος του Μινωικού πολιτισμού, τούτο όμως δεν σημαίνει και το τέλος των κατοίκων εδώ. Η Κνωσός επρόκειτο να γίνει ένας σημαντικός οικισμός κατά τη διάρκεια της Μυκηναϊκής περιόδου, καθώς και κατά την ελληνιστική και ρωμαϊκή εποχή, και δεν είχε εγκαταλειφθεί μέχρι τον Μεσαίωνα.

image

Το 1878 ο Μίνως Καλοκαιρινός ανακάλυψε το χώρο της Κνωσού, και οι ανασκαφές έγιναν από τον Αρθούρο Εβανς το 1900.
Οι ανασκαφές συνεχιστήκαν για τριάντα περίπου χρόνια και η αποκατάσταση του έργου έχει γίνει πολλές φορές από τότε. Ο αρχαιολογικός χώρος της Κνωσού είναι τεράστιος: καλύπτει περισσότερα από 20.000 τετραγωνικά μέτρα.

image

Αρχικά μια θηλυκή θεότητα λατρευόταν εδώ. Οι φιγούρες με μια γυμνόστηθη γυναίκα που κρατά φίδια στα χέρια, πιστεύεται ότι ήταν η θεά των αρχαίων Κρητικών. Ένα άλλο ήταν το ιερό σύμβολο του διπλού πέλεκα, και ο ταύρος που επίσης λατρευόταν εδώ. Υπήρχαν παιχνίδια , οι ταυροκαθαψίες, όπου νέοι άνδρες και γυναίκες, πηδούσαν πάνω από τους ταύρους, πολλά έργα τέχνης με κέρατα και κεφάλια ταύρων έχουν βρεθεί στην Κνωσό.

image

Δεν είναι βέβαιο τι λαοί ζούσαν εδώ απο τα βάθη της προϊστορίας. Οι Αχαιοί εισέβαλαν τον 15ο αιώνα π.Χ. και ήταν η κουλτούρα τους που έφερε τον Μινωικό πολιτισμό στο αποκορύφωμά του. Μιλούσαν ελληνικά, είχαν έλληνες θεούς και χρησιμοποιούσαν την Κνωσό ως κέντρο. Ήταν, επίσης, αυτοί που χρησιμοποίησαν την λεγόμενη Γραμμικής Β γραφή, η οποία έχει βρεθεί σε πήλινα δισκία.
Το τέλος του Μινωικού πολιτισμού πιθανότατα προκλήθηκε από φυσικές καταστροφές. Ο σεισμός που βύθισε τη μισή Σαντορίνη το 1450 πΧ φαίνεται ότι κατέστρεψε και το μεγαλύτερο μέρος των κτιρίων στην Κρήτη.
Το Μουσείο: Πολλά από τα ευρήματα από τις ανασκαφές της Κνωσού είναι στο Αρχαιολογικό Μουσείο του Ηρακλείου, αλλά σε όλη την Ελλάδα υπάρχουν Μινωικά αντικείμενα στα διάφορα μουσεία.

image

in2greece.com

imageimageimageimageimage

Advertisements
This entry was posted in ΓΕΝΙΚΗ and tagged . Bookmark the permalink.

8 Responses to Μιά επίσκεψη στο Παλάτι της Κνωσού.

  1. Ο/Η Μαρία λέει:

    Καλημέρα Έλενα! Εξαιρετικό αφιέρωμα! Υπέροχες φωτογραφίες!

  2. Ο/Η Έλενα λέει:

    Καλημέρα Μαρία!
    Είναι η δεύτερη φορά που επισκέπτομαι τη Κνωσό, και το έκανα με μεγάλη χαρά!
    Απλά, αυτή τη περίοδο είχε πάρα πολύ κόσμο! Η καλύτερη εποχή αν θέλετε να πάτε και να το απολαύσετε, είναι άνοιξη ή φθινόπωρο που θα έχει φύγει ο περισσότερος τουρισμός. Μιλάω γιά Έλληνες κυρίως.. Η φωτογραφία, και εκεί, είναι απόλαυση..

  3. Ο/Η Alexia Kastanaki λέει:

    Καλημέρα Έλενα! Χαίρομαι που μπαίνω για πρώτη φορά στην ιστοσελίδα σου. Είμαι συνάδελφος της αδελφής σου της Μαρίας και έχουμε συναντηθεί μια φορά. Συγχαρητήρια για το θαυμάσιο περιεχόμενο του ψηφιακού σου κόσμου!
    Χρόνια πολλά με υγεία και σε σένα Μαρία, αν δεις αυτό το σχόλιο!

  4. Ο/Η Έλενα λέει:

    Καλημέρα Αλεξία, σ’ ευχαριστώ πολύ!
    Χαίρομαι που σε βλέπω εδώ!
    Η Μαρία είναι καθημερινή επισκέπτρια όπως βλέπεις..
    Και με πολύ καλή συμμετοχή μάλιστα..

  5. Ο/Η Τοξοτης λέει:

    Στη βορειοδυτική γωνία της μεγάλης Κεντρικής Αυλής του Ανακτόρου της Κνωσού, μπροστά από την αίθουσα των πολυθύρων, συνωστίζονται πολλοί άνθρωποι, που περιμένουν υπομονετικά για πολλές ώρες κάτω από τον καυτό ήλιο, να μπουν στην Αίθουσα του Θρόνου.
    Μπροστά σε αυτό το πλήθος που περιμένει στην ουρά βρίσκεται ένα αρχιτεκτονικό θαύμα της Μινωικής περιόδου, που είναι η επινόηση των πολυθύρων, αλλά οι περισσότεροι το προσπερνούν, αν και θα πρέπει να περάσουν αναγκαστικά από ένα άνοιγμα του πολύθυρου της Αίθουσας του Θρόνου, για να φτάσουν στο σκοπό τους.

    Ο προθάλαμος της Αίθουσας του Θρόνου ή Αίθουσα με το Πολύθυρο, ένα ευρύχωρο δωμάτιο καλής κατασκευής, με επιμελημένο δάπεδο, στρωμένο με αλάβαστρο. Στο βόρειο τοίχο ακουμπάει ένας ξύλινος Θρόνος, που είναι ακριβές αντίγραφο του αυθεντικού, Δεξιά και αριστερά από το ξύλινο αντίγραφο του θρόνου υπάρχουν πέτρινα πεζούλια, που η επιφάνεια του καθίσματός τους βρίσκεται λίγο πιο χαμηλά από το ύψος του καθίσματος του ξύλινου Θρόνου. Είναι φανερό ότι ο άνθρωπος (αξιωματούχος;) που καθόταν στον ξύλινο Θώκο έπρεπε να ξεχωρίζει από αυτούς που κάθονταν στα πεζούλια.
    Σε αυτή την αίθουσα του προθαλάμου βρέθηκαν ακόμη κάποια ιδιόρρυθμα αγγεία από αλάβαστρο, σε σχήμα ψωμιού, με άγνωστη χρήση.
    Στο δυτικό τοίχο αυτής της αίθουσας υπάρχει ένα δίθυρο άνοιγμα που οδηγεί κατ’ ευθείαν στην Αίθουσα του Θρόνου. Μια αίθουσα με εντυπωσιακό διάκοσμο, που την κάνει να ξεχωρίζει. Στο Βόρειο τοίχο ακουμπά την πλάτη του ο αυθεντικός Θρόνος της Κνωσού. Είναι κατασκευασμένος από αλάβαστρο. Σώθηκε ακέραιος στη θέση του και αυτό είναι ένα ακόμη άκρως ενδιαφέρον στοιχείο τόσο για τους αρχαιολόγους οσο και για τους ερευνητές,
    Απεικόνιση της παράστασης ενός σφραγιδόλιθου, με λατρευτικό θέμα.
    Η Μεγάλη Μητέρα Θεά, ως Πότνια Θηρών, ανάμεσα σε δυο φτερωτούς γρύπους.
    Δυο γρύποι παραστέκουν (δεξιά και αριστερά) και τον θρόνο της Κνωσού.
    Πάνω από το κεφάλι της Θεάς διακρίνονται δυο ιερά σύμβολα, του Διπλού Πέλεκυ και των Διπλών Κεράτων.
    Οι αρχαιολόγοι πιθανολογούν ότι ο αυτός ο αλαβάστρινος, αυθεντικός Θρόνος της Κνωσού ήταν επιχρωματισμένος. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο του είναι η ψηλή πλάτη, που κορυφώνεται με μια κυματοειδή απόληξη.
    Ωστόσο, αυτό που φαίνεται να εντυπωσιάζει τους μυημένους και όποιους άλλους προστρέχουν εδώ αναζητώντας κάτι το ξεχωριστό, είναι ο σχηματισμός που υπάρχει στην μπροστινή όψη του καθίσματος. Εκεί σχηματίζεται μια νεαρή σελήνη, μια «μήνη», όπως είναι το αρχαίο της όνομα και ενδεχομένως το Μινωικό, απ’ όπου πρέπει να προέρχεται, όπως και τα ονόματα: Μίνως, μινωικός, αλλά και ο μήνας. Η φεγγαρολατρική Κνωσός είναι φυσικό να προσδιορίζεται με το φεγγάρι και τις απεικονίσεις του.
    Στη μπροστινή όψη του καθίσματος του Θρόνου υπάρχει ανάγλυφη απεικόνιση της νεαρής Σελήνης και πάνω από αυτή ακριβώς υπάρχει η απεικόνιση ενός ολοστρόγγυλου, γεμάτου φεγγαριού ή ενός ήλιου. Μια Πανσέληνος, το πιθανότερο! Οι απεικονίσεις αυτές με τη Μήνη και την Πανσέληνο, ενδέχεται να προσδιορίζουν και το όνομα ή το αξίωμα του ανθρώπου, που κάθεται σε αυτό το Θώκο, του Μίνωα: Του Βασιλιά του Θρόνου του Φεγγαριού, αλλά και του Αρχιερέα της λατρείας των Άστρων.

    Το βέβαιο είναι ότι δεν λαξεύτηκαν χωρίς λόγο οι εικόνες της Νεαρής Σελήνης και του γεμάτου φεγγαριού ή του ήλιου, μπροστά από το κάθισμα του Θρόνου.
    Το ίδιο δεν θα πρέπει να θεωρείται τυχαίο ότι στον τοίχο χαμηλά, δεξιά και αριστερά από τον θρόνο υπάρχουν τοιχογραφημένα δυο Διπλά « Έψιλον».
    Ας μείνουμε εδώ με αυτά τα εξαιρετικά σύμβολα, που προσδιορίζουν το Θρόνο της Κνωσού. Όμως, στον ίδιο βόρειο τοίχο, που ακουμπά ο αλαβάστρινος Θρόνος υπάρχουν και άλλα ακόμη σημαντικά πράγματα, όπως η τοιχογραφία που τον καλύπτει εξ ολοκλήρου, με ζωηρά, φωτεινά χρώματα, στα οποία κυριαρχεί το γνώριμο, επιβλητικό, μινωικό, χοντροκόκκινο της Κνωσού και το λευκό, με το οποίο αποδίδεται ένας κυματοειδής σχηματισμός που διατρέχει τους τοίχους. Μια κόκκινη γραμμή διατρέχει επίσης τους τοίχους στο ύψος της επιφάνειας του καθίσματος του Θρόνου και πάνω σ’ αυτή τη γραμμή κάθονται δυο αντικριστοί «Γρύποι», που φαίνεται να προστατεύουν το Θρόνο. Πανομοιότυποι γρύποι υπάρχουν και στο δυτικό τοίχο. Από την ίδια κόκκινη γραμμή που πάνω της κάθονται οι γρύποι, εκφύονται και κρίνα της θάλασσας. Αλλωστε, ο ανοιχτόχρωμος σχηματισμός πάνω από αυτή την κόκκινη γραμμή, παραπέμπει σε αμμοθίνες απ’ όπου εκφύονται τα κρίνα της θάλασσας, προσφιλές θέμα στις απεικονίσεις των μινωιτών.

    Το ανάπτυγμα της τοιχογραφίας του Θρόνου παραπέμπει σε αντίστοιχα αναπτύγματα παρόμοιου τύπου από τις τοιχογραφίες στην «Ξεστή 3» της πόλης του Ακρωτηριού στη Σαντορίνη, αλλά και της «Τοιχογραφίας του Στόλου», από τη «Δυτική Οικία, που το ανάπτυγμά της περιτρέχει και τους τέσσερις τοίχους ενός δωματίου.

    Ο Πρίγκιπας των Κρίνων, με το περίτεχνο διάδημα από κρίνα και φτερά παγωνιών, όπως ακριβώς και ο διάκοσμος στην Αίθουσα του Θρόνου.

    Οι «Γρύπες», που παραστέκουν το Θρόνο είναι ζώα μυθικά, με κεφάλι παγωνιού και σώμα λιονταριού, σύμβολα και τα δυο μιας εξουσίας επίγειας (το λιοντάρι) και θεϊκής (το παγώνι). Το περίτεχνο στέμμα που φοράει στο κεφάλι του ο Πρίγκιπας των Κρίνων έχει κρίνα και φτερά παγωνιού, έχει δηλαδή δυο από τα στοιχεία που υπάρχουν σε αυτή την τοιχογραφία της Αίθουσας του Θρόνου, τα κρίνα (της θάλασσας) και τα φτερά του Παγωνιού. Κάποιοι αποκαλούν το Θρόνο της Κνωσού και Θρόνο του Παγωνιού.
    Οι «γρύπες» του θρόνου έχουν στο λαιμό τους ένα κόσμημα, που κάνει επίσης εντύπωση. Είναι μια σπείρα (σύμβολο της αιωνιότητας, αλλά και της αναγέννησης), που οι άκρες της απολήγουν σε άνθη παπύρου, ένα στόλισμα που χαρακτηρίζει τον πολιτισμό και την τέχνη της Φαραωνικής Αιγύπτου. Ο πάπυρος είναι διπλό σύμβολο: γνώσης (του Φαραωνικού θεού Θωθ) και εξουσίας (στα σκήπτρα των Φαραώ). Ο ανακτορικός πολιτισμός της Κρήτης βαδίζει παράλληλα με αυτόν της Φαραωνικής Αιγύπτου, ενώ ένα πλήθος αρχαιολογικών ευρημάτων πιστοποιούν ότι οι δυο αυτοί πολιτισμοί διατηρούν για ένα μεγάλο διάστημα άριστες σχέσεις.

    Ο προθάλαμος της Αίθουσας του θρόνου, με θέα από το εσωτερικό του, προς την είσοδο με τα πολύθυρα, την εκπληκτική αρχιτεκτονική σύλληψη των Μινωιτών,

    για να μπορούν να ελέγχουν τον εξαερισμό, τη θερμοκρασία και κυρίως το φως στις μεγάλες αίθουσες των σημαντικών δημόσιων κτηρίων τους.

    Οι πόρτες του πολύθυρου οδηγούν κατ ευθείαν στην Κεντρική Αυλή του Ανακτόρου

    Μπροστά από τον αλαβάστρινο Θρόνο, στο δάπεδο της αίθουσας, που είναι περίτεχνα στρωμένο με πλάκες από αλάβαστρο, είναι τοποθετημένο ένα αγγείο (λεκάνη) από πορφυρίτη λίθο.

    Για τη χρήση αυτού του αγγείου, όπως και για την πραγματική του θέση, υπάρχουν αντικρουόμενες απόψεις.

    Στο δυτικό τοίχο της Αίθουσας του Θρόνου υπάρχει μια μικρή πόρτα που οδηγεί σε ένα άδυτο, μια σκοτεινή αίθουσα με θρανία-αποθέτες.

    Στη νότια πλευρά της Αίθουσας του Θρόνου υπάρχει μια δεξαμενή καθαρμών με ένα πρόστυλο από κολώνες που το κύριο σώμα τους είναι μαύρο και φέρουν κόκκινες ταινίες στο κιονόκρανο. Ένας φωταγωγός φέρνει το φυσικό φως σε αυτό το χώρο των καθαρμών.

    Ορισμένοι αρχαιολόγοι-ερευνητές πιστεύουν ότι αυτή η Αίθουσα του Θρόνου ήταν το σημείο όπου χτυπούσε η καρδιά της Κνωσού και του μινωικού κόσμου. Ο Θρόνος του ¨Μίνωα¨, του Βασιλιά-Αρχιερέα, που είχε στα χέρια του την κοσμική και θεϊκή εξουσία. Είναι ο χώρος όπου ο Βασιλιάς-Αρχιερέας συζητούσε (;) με το ιερατείο και τους κρατικούς αξιωματούχους περί Δικαίου. Και ίσως γι’ αυτό σήμερα, ο θώκος του Προέδρου του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης είναι ένα ξύλινο πιστό αντίγραφο του αλαβάστρινου Θρόνου της Κνωσού.

    Αυτά όλα που υπάρχουν σήμερα στην Αίθουσα του Θρόνου, ανάγονται στην Υστερομινωική περίοδο.

    Για τους περισσότερους που περνούν από αυτή την αίθουσα, αρκεί το γεγονός ότι είδαν το θρόνο που καθόταν ο Μίνωας. Για αρκετούς, ωστόσο αυτό που κεντρίζει το ενδιαφέρον τους είναι τα Σύμβολα που υπάρχουν σε αυτή την Αίθουσα του Θρόνου, που φαίνεται να είναι το σημείο στο οποίο η Πολιτική Εξουσία συναντά την Εξουσία του Ιερατείου, (το πιθανότερο) στο ίδιο κορυφαίο πρόσωπο, που γνωρίζει τους κώδικες των μυστηρίων και τις μυστικές τελετουργίες της Μεγάλης Μητέρας Θεάς, στους αιώνιους κύκλους του Φεγγαριού.

  6. Ο/Η Έλενα λέει:

    Καλησπέρα φίλε Τοξότη!
    Σ’ ευχαριστώ γιά το πλούσιο και ενημερωτικότατο σχόλιο.

  7. Ο/Η Μαρία λέει:

    Αλεξία μου σ’ ευχαριστώ, χαίρομαι που συναντιόμαστε εδώ!
    Να είσαι καλά, υγεία, χαρά και προκοπή στο σπιτικό σου!

  8. Ο/Η iro λέει:

    Έλενά μου έχω πάει πριν αρκετά χρόνια εκεί.Οι φωτογράφησή σου εξαιρετική!!!

Σχολιάστε!

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s