~ πως σ’ αγαπώ; ~


imageΠως σ’ αγαπώ;
Τους τρόπους ας μετρήσω..
Σ’αγαπώ στο βάθος, πλάτος και ύψος,
που η ψυχή μου δύναται να φτάσει,
σαν ψάχνει αόρατη
να βρει το τέλος του Είναι,
και της Χάρης της ιδανικής.
Σ’αγαπώ στο επίπεδο
της ταπεινότερης καθημερινής ανάγκης,
κάτω απ’τον ήλιο ή του κεριού το φως.
Σ’αγαπώ ελεύθερα,
όπως παλεύουν οι άντρες για το Δίκιο.
Σ’αγαπώ αγνά,
όπως απεχθάνονται τον Έπαινο.
Σ’αγαπώ με το πάθος
που έντυνα παλιά τις λύπες μου,
και με την πίστη,
των παιδικών μου χρόνων.
Σ’αγαπώ με μιαν αγάπη που νόμιζα πως έχασα
μαζί με τους χαμένους μου αγίους-
σ’αγαπώ με την ανάσα,
τα χαμόγελα, τα δάκρυα όλης της ζωής μου!
και αν ο Θεός ορίσει,
θα σ’αγαπώ περισσότερο μετά το θάνατο.

Elizabeth Barrett Browning
Σονέτο XLIII

This entry was posted in ΠΟΙΗΣΗ and tagged . Bookmark the permalink.

One Response to ~ πως σ’ αγαπώ; ~

  1. Ο/Η Μαρία λέει:

    Τόσο, μα τόσο όμορφο!
    Καλημέρα Έλενα!

    «Τα γράμματά μου! όλο χαρτί… νεκρό, βουβό κι’ άσπρο χαρτί
    κ’ ωστόσο μοιάζουν ζωντανά, θαρρείς κι’ ανατριχιάζουν
    Στα χέρια μου που τρέμουν όπως λύνουν την κλωστή
    Και στην ποδιά μου απόψε τα σωριάζουν.
    Έλεγε αυτό… θέλει μαζί μου μια φορά να γνωριστεί
    Σα φίλος’ μιαν ανοιξιάτικη ημέρα τ’ άλλο ορίζει
    Να ‘ρθεί το χέρι μου ν’ αγγίσει’ τόσο απλό… γιατί
    Μ’ έκανε κι’ έκλαψα; Κι’ αυτό… χαρτί ελαφρό… κι’ αρχίζει:
    «Καλή μου σ’ αγαπώ…» κ’ εγώ γερτή λιγοθυμούσα
    Σα νά ‘ριχνε η θεϊκιά βουλή φωτιά στα περασμένα.
    Έλεγε τούτο: «Είμαι δικός σου» — γράμματα σβησμένα
    Τι στην καρδιά που κόντευε να σπάσει τ’ ακουμπούσα.
    Και τούτο… Αγάπη θα ‘τανε τα λόγια σου χαμένα
    Αν ό,τι μου έλεγες εδώ, να ξαναπώ μπορούσα.»

    Elizabeth Barrett Browning
    Μετάφραση: Λίνα Βλάχου

Σχολιάστε!

